سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزی که امام فرمودند شاه باید از ایران برود هیچ کس چنین باوری را نداشت، اما بعد از 15 سال نظام ستم شاهی 2500 ساله‌ی آنها نابود شد و امام در خصوص اسرائیل نیز فرمودند اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود، این سخن ایشان نیز همچون رفتن شاه تحقق خواهد یافت.....انشاءالله
زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  

    دستور به هالیوود براى ساخت فیلم علیه ایران

     

    شان پن، بازیگر مشهور آمریکایى گفته: امروز مقام هاى بى عقل دولت آمریکا به مسئولان هالیوود دستور داده اند که علیه جامعه ایرانى فیلم بسازند و برخى رسانه ها و خبرنگاران آمریکایى نیز در این مورد فعالند، ولى باید بگویم این روند منجر به سقوط دولت بوش خواهد شد و وى مجبور خواهد شد روزى از مردم ایران معذرت خواهى کند.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وى افزوده: متأسفانه سینماى هالیوود با اجراى سیاست هاى دیکته شده بوش راه به بى راهه مى رود.

    شان پن که چندى پیش به عنوان خبرنگار براى پوشش خبرى انتخابات ایران به کشورمان آمده بود، همچنین تأکید کرده: با شناختى که از جامعه ایران پیدا کردم، مطمئنم که در راهپیمایى
    ۲۲ بهمن با حضور گسترده، یک بار دیگر سالگرد پیروزى انقلاب را جشن مى گیرند و این حضور ضربه دیگرى به سیاست هاى دولت بوش خواهد بود.

     

    منبع :خبرگذاری بازتاب

     

     

    مرگ بر آمریکا

     

    مرگ بر اسرائیل

     

     



    آوا ... یکشنبه 85/11/22... ساعت 8:58 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: اخبار

    و باز دوباره اسرائیلی ها ......

    اسراییلی ها عصر سه شنبه با بولدوزر دو اتاق و یک پل چوبی نزدیک به دیوار ندبه مسجدالاقصی را ویران کردند.

    این اقدام صهیونیستها پس از آن انجام می‌شود که چند روز قبل ، فاش شد اسراییلی‌ها مشغول حفر تونلی زیر مسجدالاقصی هستند.

    ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از هرگونه درگیری تدابیر شدید امنیتی در اطراف مسجد الاقصی به اجرا گذاشته است.

    در همین پیوند ساعاتی قبل "اسماعیل هنیه " نخست وزیر فلسطین طی پیامی به عربهای ساکن سرزمین‌های اشغالی سال ‪ ۱۹۴۸‬و کرانه باختری رود اردن ، از آنان خواست از " مسجد الاقصی " حمایت کنند.

    پیش ازاین، شیخ " تیسیر التمیمی " قاضی القضات فلسطین با صدور بیانیه‌ای از مردم فلسطین خواسته بود در مقابل تلاشهای غیر قانونی رژیم صهیونیستی در ویران ساختن بخشی از دیوار " مسجد الاقصی " ایستادگی کنند.

    التمیمی از مردم فلسطین خواسته است ، برای حمایت از مسجد الاقصی " سپر انسانی " تشکیل دهند.

    بخش‌هایی از دیوار چوبی مذکور دو سال پیش بر اثر بارش برف سنگین ویران شد و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند در صدد بازسازی بخشهای تخریب شده است ولی فلسطینی‌ها از آن بیم دارند که هر گونه حفاری یا سایر اقدامات ساختمانی در این منطقه بخشهایی از این میراث فرهنگی و اسلامی را تخریب و در معرض تهدید مستقیم یهودیان افراطی قرار دهد.

                                       

    مثل اینکه دوباره حس بشر دوستی صهیونیسم ها گل کرده و در صدد حفظ اثار مسلمانان برامده اند؟  ( !!!!!!!)

    واقعا وظیفه ی مادر قبال این همه ابراز محبت چیست؟ چه می خواهیم بکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

     ما برای کارای بدشون که کاری نمی کنیم(وقتی شیطونه گولشون می زنه) موافقین یه تقدیرنامه از طرف همه مسلمونا که ادعامون می شه بنویسیم وبفرستیم براشون؟؟؟؟

     



    آوا ... چهارشنبه 85/11/18... ساعت 7:11 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: اخبار

    مطابق برنامه ای که هرتزل در سال 1897 تنظیم کرده بود باید "خلقی را که بر اثر نداشتن کار از همه چیز محروم است به ماورا مرز سوق داد". در سال 1919 هم وایزمن ایجاد کشور یهودی نشین را توصیه کرد و گفت باید در فلسطین همان قدر یهوی باشد که در انگلستان انگلیسی است. هدف صهیونیسم غیر عربی کردن فلسطین بود تا بتواند آنرا صهیونی کند. بعد از سال 1948 و علنی شدن تشکیلات صهیونیسم و دولت آن ,فلسطین به دو بخش امنیتی و غیر امنیتی تقسیم گردید که 90درصد اعراب در مناطق امنیتی به سر می برند. از سال 1948-۱۹۵۳ سلسله قوانینی تصویب شد که مرحله ی جدیدی از استعمار نوین را نوید می داد. محروم شدن مالکان از زمین های خود توسط محاکم و دادن زمین های آنان به یهودیان بدون حق تجدید نظر برای فلسطینیان از این نوع قوانین بود.

    پس از اینکه قیومیت انگلیس بطور رسمی پایان پذیرفت, صهیونیست ها پادگان ها و مقامات کشوری انگلیس در فلسطین را مورد حمله قرار دادند. قتل نخستین بازرس سازمان ملل متحد به همراه دستیارش روشن ساخت که هیچ کس نمی تواند با برنامه های صهیونیستی مخالفت نماید و به سرعت گرفتار خشم و تنبیه مقامات صهیونی می گردد.
    کشتار دسته جمعی دیر یاسین و عین الزیتون و صلاح الدین در آوریل 1948 کشتار های آگاهانه ای بود به منظور اخراج فلسطینیان از راه ترور و وحشت. به مثال های قبل باید قتل عام های شهر ها و دهکده های:" ایکریت(1953),عفر قاسم(اکتبر 1962) ,عکا(ژوئن 1956),غزه و خان یونس را نیز اضافه کرد. انگلستان (که باز از در دوستی با صهیون ها درآمده بود) به همراه فرانسه و صهیونیست ها در سال 1956 به مصر حمله کرد. که در شش تصمیم جداگانه از سوی سازمان ملل محکوم شد. صهیونیست ها بیکار نبودند و هر از چند گاهی به فلسطینیان حمله می کردند. حما(آوریل 1961),غلپیه و غزه در دسامبر 1955 و مارس 1962 از این حملات بودند.شورای امنیت هم این حملات را محکوم می کرد!!

    فاصله سال های 1917-1948 را می توان بعنوان دوره مقاومت کامل فلسطین نام نهاد. در سال 1936 فلسطینیان جنبش عدم اطاعت عمومی را آغاز کردند و این شورش و اعتصاب که 174 روز طول کشید ( و به قولی طولانی ترین اعتصاب عمومی طول تاریخ است) شامل تمام سازمان ها و وسائل ارتباطی اداره شده توسط اعراب می شد که سرانجام با دخالت رهبران عرب پایان یافت؛ به امید مذاکره با انگلیس که البته هیچ وقت تحقق نیافت.در پایان اکتبر و اوایل نوامبر سال 1956 دولت صهیونی از فرصت استفاده کرد و در هنگامی که فرانسه و انگلیس به مصر حمله کرده بودند قسمتی از صحرای سینا و حاشیه نوار غزه را اشغال کرد و در مقابل درخواست های مکرر سازمان ملل مبنی بر پس دادن زمین های فلسطین و مصر می گفت این نواحی جزو قسمت تاریخی و میراث ملی صهیونیست هاست و تازه ادعا می کرد این سرزمین های اشغال شده فقط قسمت کوچکی از سرزمین اسرائیل است.
    در سال 1964 با ایجاد سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) , فلسطین وارد دور تازه ای از حیات خود شد.
    گوشه ای از تاریخچه تشکیل اسرائیل را گفتیم.ماجرای جنگ های اعراب و اسرائیل,تشکیل حماس, قراردهای های صلح اسلو و کمپ دیوید,تشکیل مجلس و دولت فلسطینی باشد برای وقتی دیگر...


    آوای 5 ... یکشنبه 85/11/15... ساعت 12:27 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

      

    شاید خیلی تکراری باشه اما خیلی پر معنی یه مگه نه؟؟

     

    با نهایت توان و نه به اندازه ی توان و استطاعت موجود ، ایستاده و مقاومت خواهیم کرد .

         ما اینجا ایستاده ایم و ندای خود را به گوش آمریکاییها می رسانیم . هر چند که آمریکاییها نمی فهمند معنی " لبیک یا حسین "  چیست ! [ با اینکه ]" لبیک یا حسین "  را بسیار از ما شنیده اند .

     " لبیک یا حسین "  یعنی : تو در معرکه ی جنگ هستی هر چند که تنها باشی و مردم تو را رها کرده باشند و تو را متهم و خوار شمرند .

         " لبیک یا حسین "  یعنی : تو و مالت و زنت و فرزندانت در این معرکه باشید .

         " لبیک یا حسین "  یعنی : مادری فرزندش را به میدان دفاع می فرستد و آنگاه که فرزندش شهید شد و سر بریده اش به مادرش داده شد ، مادر سر بریده را به خانه برده و خاک و خون آن را پاک کرده و به سر بریده بگوید که از تو راضی هستم ، پروردگار چهره ات را روشن بدارد همانطور که نزد فاطمه ی زهراء (س) مرا در قیامت رو سپید کردی ؛ واین ست معنی " لبیک یا حسین " 

         " لبیک یا حسین "  یعنی : مادری ، همسری یا خواهری می آید تا پسر ، همسر و یا برادر خود را لباس رزم بپوشاند تا به میدان جهاد روانه کند . 

         " لبیک یا حسین "  یعنی : زینب جواز مرگ  و شهادت را به برادرش تقدیم کند این یعنی" لبیک یا حسین"

    وبا این کلام سخن را خاتمه می دهیم تا جهانیان آنرا بشنوند

    هر جای دنیا که با ما نیاز باشد ما حاضریم و اینگونه نیست که فقط کفن پوش باشیم ، بلکه ما کفن پوش و سلاح بدست خواهیم بود .

    والسلام علیکم

    فرازهایی از سخنرانی سید حسن نصرالله در جمع هواداران حزب الله لبنان

     

    بله! اینست فرزند خلف حسین (ع) و بزرگ شده ی مکتب عاشورا. کسی که خمینی کبیر را رهبر و مقتدای خویش می داند و ادامه دهنده ی راه اوست . او نماینده ی تفکر تشیع است در کانون بحران ،کسی که رژیم صهیونیستی با شنیدن صدایش همچون بید برخود می لرزد ...

    او و حزب الله لبنان ، افتخار جهان اسلامند ، نشان دهنده ی حقانیت تشیع و معیار قدرت اسلام در مقابل ظلم و جور زمانند . کسانی که اگر ذره ای از غیرت آنان در وجود سایر مسلمانان منطقه بود ، اسرائیلی امروز در کار نبود ....

                 

                                                    

     

     



    آوا ... یکشنبه 85/11/8... ساعت 7:11 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: معرفی صهیونیسم جهانی

    انگلیس پس از آن که از کارهای ابتدایی فارغ گردید در تاریخ 2 نوامبر 1917 با صدور "اعلامیه بالفور" خط مشی سیاسی خود را بطور رسمی روشن ساخت. در این اعلامیه انگلیس متعهد می شد که از استقرار یک کانون ملی یهود در فلسطین حمایت کند. صهیونیست ها هم بیکار نبودند. از کنفرانس صلح تقاضا کردند تا قیومیت فلسطین را به بریتانیا بدهد. همچنین انگلیس یک یهودی را به عنوان کمیساریای فلسطین انتخاب کرد. سازمان جهانی صهیونی را به عنوان" آژانس یهود" به رسمیت شناخت و دروازه های فلسطین را بر روی مهاجرت وسیع صهیونیست ها گشود و به اعتراضات اعراب توجه نکرد. همچنین انگلستان در فلسطین امتیاز بهره برداری از اراضی خالصه را به مستعمره نشین های یهودی واگذار کرد و از موسسات کاملا تازه ی" کانون ملی" حمایت کرد و به جماعت یهود اجازه داد مدارس مخصوص خود را تاسیس کنند و سازمانی به نام" هاگاتا" ترتیب دهند.

    در 9 دسامبر 1917 بیت المقدس (اورشلیم) توسط انگلیس اشغال شد و چشم و گوش عرب ها را کمی باز کرد. از این دوره به بعد است که فلسطین صحنه مقاومت مداوم بر ضد صهیونیست ها می گردد. فاصله سال های 1917-1948 را می توان بعنوان دوره مقاومت کامل فلسطین نام نهاد.
    در سال 1936 فلسطینیان جنبش عدم اطاعت عمومی را آغاز کردند و این شورش و اعتصاب که 174 روز طول کشید ( و به قولی طولانی ترین اعتصاب عمومی طول تاریخ است) شامل تمام سازمان ها و وسائل ارتباطی اداره شده توسط اعراب می شد که سرانجام با دخالت رهبران عرب پایان یافت؛ به امید مذاکره با انگلیس که البته هیچ وقت تحقق نیافت.

    در طی 30 سال قیومیت انگلیس جماعت مستعمره نشین های صهیونیست 12 برابر جمعیتی شدند که در 1917 در فلسطین بودند. این جماعت با حمایت و عنایت بریتانیا موسسات مخصوص خود را بسط داده سازمان نظامی کاملی فراهم آورد. صهیونیست های پولدار زمین های فلسطینیان را به چند برابر قیمت از آنها می خریدند و در این راه از دلال های ایرانی و عربی استفاده می کردند. (برای مثال سید ضیا عامل کودتای 1299 پس از متواری شدن از ایران به فلسطین رفت و به کار خرید زمین برای صهیون ها مشغول شد)

    البته انگلیس پیش خود حساب می کرد که این همکاری منافعش را نیز در بر دارد. از این جهت هر بار که صهیونیسم سعی می کرد جنبش ایجاد یک دولت را تسریع کند دست به حمله متقابل می زد و چوب لای چرخ این کار می گذاشت. جنگ دوم جهانی رو در رو شدن دو طرف را تسریع کرد و موجب شد اتحاد انگلیس-صهیونیست به هم بخورد. در سال 1945 استعمار صهیونیستی فلسطین که 30 سال از طرف امپریالیسم بریتانیا حمایت شده بود در جستجوی حامی قدرتمند تری برآمد . برای اینکار ایالات متحده امریکا گزینه مناسبی بود چرا که جمیع شرایط را دارا بود. سر انجام در 29 نوامبر سال 1947 سازمان ملل متحد رای به حمایت از دولت استعماری صهیونی در فلسطین را داد. اعراب فلسطین در اثر 30 سال قیومیت انگلیس آنقدر ضعیف شده بودند که آمادگی مقابله و مقاومت در برابر حمله جماعت صهیونیست را نداشتند. این جماعت علاوه بر اینکه سازمان یافته و مسلح شده بودند ,از پشتیبانی جامعه بین المللی آمریکایی-اروپایی نیز برخوردار بودند. آلمان نیز کمک های اقتصادی وسیعی به دولت صهیونیستی به عنوان غرامت کرد. (حال شاید بفهمیم که صهیونیستها با بزرگ کردن کشتار یهودیان توسط هیتلر چه هدفی را دنبال می کرده اند).

     

    ادامه دارد

    آوای 5 ... جمعه 85/11/6... ساعت 7:51 عصر
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

    برای استعمار فلسطینیان, یهودیان سرمایه دار بسیج شدند و با سرعت هرچه تمام تر وسائل برای یک استعمار و یک یورش تمام عیار مطابق نظم و قاعده تشکیل گشت."تراست کوهرنیال یهود (1897) ,کمیسیون استعمار, کولونیزاسیون (1898), صندوق ملی یهود (1908), دفتر فلسطین (1908) و کمپانی برای رشد و توسعه زراعی در فلسطین (1908) از نخستین ابزار هایی بودند که سازمان های صهیونیستی بنیان نهادند.
    فعالیت های دیگری نیز در حال انجام بود. لابی صهیونیستی مدام در حال رایزنی با انگلستان بود تا اجازه دهد یک مستعمره نشین صهیونیست خود مختار در شبه جزیره سینا مستقر گردد اما این فعالیت ها بی نتیجه ماند. چرا که دولت انگلیس می ترسید با حضور صهیون ها در آن جا اغتشاش پیش آید که به ضرر دولت بریتانیای کبیر تمام می شد.

    مقارن با شروع جنگ جهانی اول , استعمار صهیونی فلسطین پس از 30 سال کوشش و فعالیت پیشرفت بسیار کمی داشت و صهیونیست های مقیم فلسطین اقلیت بسیار کوچکی را تشکیل می دادند و تنها شامل یک درصد جمعیت یهود در سراسر جهان بودند. فعالیت صهیونیست ها هم ترس و هم مخالفت یهودیان دیگر را برانگیخت. این دسته از یهودیان راه حل مسئله یهود را خود مختاری در سرزمین فلسطین نمی دیدند و خواهان در هم آمیختن یهودیان با مردم اروپا و ایالات متحده بودند.

    یهودیان فلسطین حتی 8 درصد کل جمعیت فلسطین را هم تشکیل نمی دادند و به زحمت 2.5 درصد از زمین های فلسطین را در تصرف داشتند. با شروع جنگ جهانی دور نمای تازه ای برای صهیونیست ها ترسیم شد. جنگ جهانی اول عامل اتحادی شد که در سال 1917 میان امپریالیسم بریتانیا و استعمار صهیونی برقرار گردید. این اتحاد در طی 30 سال بعد از 1917 دروازه های فلسطین را بر روی مستعمره نشینان صهیونی باز کرد و زمینه را برای خرید و غصب املاک خلق عرب فلسطین و اخراج آنها مهیا ساخت و دست آخر مقدمات ایجاد دولت استعماری صهیونی را در سال 1948 مهیا ساخت. بخش عمده ای از فلسطین تحت سلطه امپراطوری عثمانی بود. گرچه این امپراطوری نیز غیر مستقیم اهداف و منافع انگلستان را تامین می کرد.

    در بهار 1916 با فعل و انفعالات کشور ها و کم و زیاد شدن قدرت ها, موافقت نامه های سری بر سر تقسیم سرزمین های عثمانی میان انگلیس, فرانسه و روسیه تزاری تنظیم گردید. این عهد نامه مقرر می ساخت که بخش اعظم فلسطین باید بین المللی شود. انگلیس که ضعیف شده بود با این توافق سخت مخالفت می کرد و با حمایت از صهیونیست ها می خواست از نفوذی که آنها در ایالات متحده و فرانسه داشتند استفاده کند و مسئله قیومیت بین المللی فلسطین را منتفی سازد. دائما به گوش صهیونیست ها می خواند که باید به بسط برنامه استعمار در فلسطین پرداخت. در آغاز صهیونیست ها بصورت گروه های کوچکی به فلسطین وارد می شدند و اهداف سیاسی, استعماری خود را در زیر پرده ی انگیزه های مذهبی یا انسانی مخفی کرده بودند.

    در این هنگام اعراب فلسطینی می پنداشتند که این مهاجران زائرانی هستند که تمایلات مذهبی آنها را به "ارض مقدس" کشانده و یا پناهندگانی هستند که پس از تحمل زجر و شکنجه از اروپای شرقی رانده شده اند و در جستجوی پناهگاهی در فلسطین هستند. نتیجه این شد که اعراب فلسطین از این گروه ها صمیمانه و برادرانه استقبال کنند.
    شیوه رفتار مهمان نوازانه اعراب کم کم جای خود را به سو ظن و ناراحتی داد. اخراج مرتب زارعان و کارگران همچنین تحریم محصولات اعراب تنفر عمومی را برانگیخت, اما هنوز اعراب متوجه جنبه ناسیونالیستی و سیاسی برنامه بسیار وسیع صهیونیست ها نشده بودند.

     

     

    ادامه دارد

    آوای 5 ... سه شنبه 85/11/3... ساعت 6:29 عصر
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

     

    آیا صدام ضد آمریکایی بود؟ یا آمریکایی بود! می خواهم به ریشه های ارتباط صدام با سیا اشاره کنم.

    تردیدی نیست نسل مظلومی که از گذشته هیچ نمی داند ممکن است باور کند که صدام چهره ای ضد آمریکایی بود.تردیدی نیست که صدام در طول دوران 50 سال مبارزه سیاسی و حزبی و حکومتی اش، چهره های متنوعی به خود گرفت. که آخرینش ژست مسلمانی، استناد به آیات قرآن و سر و ریشی بود که درست کرده بود. و واژگانی که به ویژه در دوره محاکمه به کار می برد.شهدا، صدیقین، خداوند رحمان و رحیم...به تعبیر شاعری:

    حاکمان در زمان معزولی

    همه شبلی و بایزید شوند

    بار دیگر چو بر سریر رسند

    همه چون شمر یا یزید شوند

    مردم ایران و عراق و کویت که هر کدام تصویر شهیدی را در خانه در پیش چشم دارند، می دانند که این واژه ها مثل همان قرآن بر سر نیزه کردن معاویه است.سخن بر سر ضد آمریکایی بودن صدام بود. به تاریخ معاصر عراق بازگردیم.

    نخست باید ممنون بود که دادگاه محاکمه صدام دست کم به دو پرونده دجیل و کشتار اکراد با سلاح شیمیایی کم و بیش پرداخت. صدای شاهدان مظلوم ثبت و پخش شد.اگر این دادگاه نبود، این صدا ها به گوش مردم نمی رسید. اگر صدام هم مثل موسولینی که در 21 آوریل 1945 دستگیر شد و هفته بعد در میلان اعدام شد،همانگونه کشته می شد، اسناد دادگاه برای مردم عراق و منطقه ثبت نمی شد.

    صدام همواره خود را قربانی مبارزه با منافع آمریکا در منطقه معرفی می کرد. اما سابقه صدام و تاریخ سیاسی حزب بعث کاملا تصویر دیگری از صدام را نشان می دهد.

    وقتی عبدالکریم قاسم علیه فیصل کودتا کرد،حکومت او جهت گیری آشکاری را به سمت شوروی شروع کرد.دو اقدام مشخص او امریکا و سیا را وادار کرد که در صدد براندازی حکومت قاسم بر آیند. مطابق رویه سیا در همان دهه ها راه آسانتر ترور عبدالکریم قاسم بود.قاسم در سال1959 اعلام کرد که از پیمان سنتو خارج می شود.عراق در سال 1950 به این پیمان پیوسته بود.علاوه بر آن قرار داد خرید اسلحه از شوروی هم امضا شده بود.تیم شش نفره ای برای ترور قاسم تدارک شده بود.صدام حسین که در سال 1957 به حزب بعث پیوسته بود، یکی از آن شش نفر بود!از طریق مسئول ایستگاه اطلاعات مصر در عراق، آپارتمانی در خیابان الرشید بغداد؛ درست روبروی وزارت دفاع؛ که دفتر عبدالکریم قاسم درهمانجا بود؛ در اختیار صدام قرار گرفت؛ تا رفت و آمدها را به خوبی کنترل کند.حادثه ترور قاسم در روز 7 اکتبر 1959 برنامه ریزی شد.به اتوموبیل قاسم حمله کردند. صدام راننده را کشت.قاسم خودش را روی زمین انداخت. پای صدام تیر خورد. ترور نافرجام ماند.سیا صدام را به تکریت فرار داد.صدام را به دمشق منتقل کردند.سرویس اطلاعاتی مصر همچنان با همکاری سیا این انتقال را سامان داد. بعد از مدتی صدام را به بیروت فرستادند. در بیروت او یک دوره ویژه کار اطلاعاتی و امنیتی را زیر نظر سیا گذراند.از بیروت به قاهره منتقل شد.در قاهره نزدیک منطقه "دوکی" آپارتمان مجللی در اختیار صدام بود. آن آپارتمان نسبتی با یک دانشجوی به ظاهر ساده ای که در دانشگاه قاهره حقوق می خواند نداشت.ارتباط صدام با سیا در قاهره منظم و برنامه ریزی شده بود.مایلز کوپلند افسر اطلاعاتی سیا و جیم ایشلبرگر مسئول ایستگاه اطلاعاتی سیا با صدام در ارتباط بودند.

     

                                     

     

    در سال 1963 حزب بعث کودتایی را علیه عبدالکریم قاسم ترتیب داد. کودتا پیروز شد. مقتدرترین فرد حزب بعث صدام بود.مسئول بخش امنیتی و اطلاعاتی حزب(جهازالخاص) صدام چگونگی کار بین ارتش و دستگاه اطلاعاتی را سامان می داد.کودتا که پیروز شد،تعدادقابل توجهی از کمونیست های عراقی با مدیریت صدام در قصر النهایه اعدام شدند...همکاری اطلاعاتی صدام و سیا دیگر در قالب حکومت عراق تعریف می شد.سامان ارتباط با سیا توسط سه افسر اطلاعاتی عراقی مستقیما زیر نظر صدام مدیریت می شد.

    جنگ علیه ایران همینگونه سامان یافت.در طول جنگ افسران رابط سیا اطلاعات نظامی ایران را که بخشی از آن توسط آواکس ها تولید می شد، مستقیما به صدام می دادند. در قضیه فاو، سیا و دیا-سازمان اطلاعاتی پنتاگون- مستقیما علیه ایران عمل کردند. سه شبانه روز سیستم راداری ایران در منطقه عملیاتی را مختل کردند. ناوگان امریکا مستقیما وارد جنگ با ایران شد. اسکله سلمان را نابود کردند...

    آیا صدام ضد امریکایی بود؟ !

    ................

    منبع : سایت تبیان



    آوا ... جمعه 85/10/29... ساعت 9:26 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: اخبار

    <      1   2   3   4      >
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 5
    بازدید د?روز: 0
    کل بازدید :85146

    >>اوقات شرعی <<

    >> حرف ما<<
    زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ
    مدیر وبلاگ : آوا[36]
    نویسندگان وبلاگ :
    آوای2
    آوای2 (@)[0]

    آوای3
    آوای3 (@)[4]

    آوای 4
    آوای 4[0]
    آوای 5
    آوای 5 (@)[28]


    امام فقید و اندیشور فرزانه ی ما فرموده اند : « اسلام چیزی است که از خدا آمده است و باید حفظ بشود و اگر خدای نخواسته این پیروزی که دنبال این انقلاب به دست آمده است به واسطه سستی ما, به واسطه ضعف تبلیغ ما, به واسطه ضعف حضور, ملت ما به شکست (خدای نخواسته) برسد بدانید که اسلام تا قرن ها دیگر نمی تواند سربلند کند. تکلیف بزرگی است و همه باید این تکلیف بزرگ را بپذیریم»------------- سه باید امام را همیشه بیاد داشته باشیم : 1. انقلاب باید پیروز شود. 2.خرمشهر باید آزاد شود.3.اسرائیل باید نابود گردد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>با ما همراه باشید<<
     

    >>طراح قالب<<