سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزی که امام فرمودند شاه باید از ایران برود هیچ کس چنین باوری را نداشت، اما بعد از 15 سال نظام ستم شاهی 2500 ساله‌ی آنها نابود شد و امام در خصوص اسرائیل نیز فرمودند اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود، این سخن ایشان نیز همچون رفتن شاه تحقق خواهد یافت.....انشاءالله
زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در اواخر قرن نوزدهم آئین ناسیونالیستی (1) سراسر اروپا را فرا گرفته بود. بعضی از یهودیان نیز تحت تاثیر این آئین به این نتیجه رسیده بودند که روابط به اصطلاح نژادی که میان یهودیان موجود است یک "ملیت" یهود می سازد و در نتیجه این به اصطلاح "ملت یهود" حقوق ملی عادی اعطا می کند. از جمله این حقوق ملی, حق زندگی جداگانه و حق تاسیس یک دولت یهودی را نام می بردند. استدلال این گونه یهودیان بدینگونه بود که اگر ملت های دیگر اروپایی موفق شده اند بال قدرت خود را در آسیا و آفریقا بگسترند و بر امپراطوری های خود قسمت های وسیعی از این قاره ها را بیافزایند, قوم یهود هم دارای همین حق است. در نتیجه فکر تشکیل یک حکومت خود مختار در فلسطین که یهودی ها آن را به دلیل زندگی موسی و سلیمان سرزمین آبا و اجدادی خود می دانستند برای اولین بار در سال 1882 پا گرفت.
    با آنکه اروپا از کمک به این ماجرا دریغ نمی ورزید ,اقدامات اولیه استعمار یهود در فلسطین سرانجام موفقیت آمیزی نیافت و علی رغم کوشش هایی که در سالهای 1882-1897 انجام گرفت, یهودیان کمتر جذب فلسطین شدند و قسمت اعظم آن ها به آرژانتین و ایالات متحده مهاجرت کردند. برنامه یهودیان عملا به شکست انجامید.

    برای ریشه یابی علل شکست طرح اولیه , نخستین کنگره صهیونی (2) در اوت 1897 در بازل سوئیس تشکیل شد. ریاست این کنگره را تئودور هرتزل بعهده داشت. هدف اصلی و اساسی صهیونی که در کنگره بازل اعلام شد این بود:"هدف ما ایجاد کانون برای خلق یهود در فلسطین است. این کانون باید به وسیله حقوق عمومی تضمین و حمایت گردد."

    باید دانست که از زمانی که برنامه بازل در سال 1897 تدوین گردید تا هنگام تنظیم برنامه بالتیمور که در سال 1942 انجام یافت؛ صهیونیست ها همیشه تعبیر غیر صریح "کانون" را بر لفظ صریح "دولت" ترجیح داده اند. دلیل این ترجیح آن است که لفظ "دولت" بدون شک موجب می شد مخالفتهایی در محافل مختلف برانگیخته شود. در پایان کنگره؛ هرتزل در دفتر خاطراتش اینطور می نویسد: "اگر بخواهم کنگره بازل را در یک جمله خلاصه کنم (والبته این کاری است که علنا نخواهم کرد) باید بگویم که در بازل من دولت یهود را بنیان نهادم. لکن اگر این مطلب را امروز اعلام کنم همه مردم مرا دست خواهند انداخت. در ظرف 50 سال آینده محققا دیگر بر کسی پوشیده نخواهد ماند

     

    ادامه دارد

     



    آوای 5 ... جمعه 85/10/29... ساعت 9:20 صبح

     شـایـد یـکـی‌ از برجسته ‌ترین‌ دلایل‌ بر این‌ امر مصوباتی‌ بود که‌ سازمان‌ ملل‌ زیـر فـشار ایالات‌ متحده‌ علیه‌ عراق‌ صادر کرد و آن‌ را به‌ مدت‌ 10 سال‌ در مـحـاصـره‌ داشـت‌ و این کشور را به‌ تجاوز آمریکایی‌ - اسرائیلی‌ تـهـدیـد کـرد و به نتیجه رساند و همچنین‌ مواضع‌ منفی است‌ که‌ در قبال کـشـتـارهـای‌ گروهی‌ وحشیانه‌ نیروهای‌ اشغالگر اسرائیل‌ در کرانه‌ باختری‌ و نوار غـزه‌ بـرای‌ سرکوب‌ انتفاضه‌ و مقاومت‌ ملت‌ فلسط‌ین‌ گرفت‌ . این سازمان ‌بـا تـامـیـن‌ یک‌ حمایت‌ بین‌ المللی‌ از ملت‌ فلسط‌ین‌ مخالفت‌ کرده‌ و می‌ کند و هـنـوز از فراخوان‌ اسرائیل‌ به‌ پایان‌ دادن‌ به‌ اشغال‌ و عقب نشینی کامل‌ از کرانه‌ خودداری‌ می‌ کند.
    با بررسی قطعنامه‌های سازمان ملل جهت احقاق حقوق ملت فلسطین، می ‌توان گفت که این حقوق شامل موارد زیر می ‌شوند:
    1- حق شناسایی هویت ملی مردم فلسطین.
    2- حق تعیین سرنوشت بدون دخالت قدرت خارجی.
    3- حق تشکیل دولت و حق قانونگذاری ملی.
    4- حق عضویت در سازمان ملل متحد به عنوان عضو ناظر.
    5- حق تحصیل سرزمین‌های از دست رفته.
    6- حق بازگشت آوارگان و خلاصه تمام حقوقی که ملت‌های آزاد دنیا از آن دارا می‌باشند مانند پیشرفت و ترقی سیاسی، اجتماعی، تکنولوژیکی و علمی.
    به گزارش مهر، نکته دیگر در مورد حقوق تعیین شده مردم فلسطین به وسیله سازمان اینکه بیشتر این حقوق به وسیله رژیم‌صهیونیستی پایمال و نادیده گرفته شده‌اند و تنها، حقوقی که مربوط به روابط مردم فلسطین با سازمان ملل می‌باشد،(مانند مفاد قطعنامه‌های 67/45 و 177/43 و 3376 مجمع عمومی) تا حدودی زمینه اجرایی داشته ‌اند ، اما مفاد مصوبانی که زمینه اجرایی آنها باید با همکاری رژیم‌ صهیونیستی فراهم می‌شد، هرگز عملی نشده ‌اند و سازمان ملل متحد نیز اقدام عملی جهت فشار به رژیم‌ صهیونیستی انجام نداده است و حتی در بعضی موارد مانند اشغال سرزمین‌های فلسطینی قبل از سال 1967عملکرد او را نیز تأیید کرده است.
    چند نکته در باره وتوی قطعنامه ها از سوی آمریکا

    1- آمریکا وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران اعراب- اسرائیل را از سال 1972 آغاز کرد و تا قبل از این تاریخ این کشور در صدد وتوی قطعنامه‌هایی در رابطه با فلسطین برنیامده بود.

    2- در دهه 90 میلادی آمریکا در رابطه با بحران اعراب - اسرائیل در سازمان ملل سیاست جدیدی در پیش گرفت بدین معنا که آمریکا اجازه نمی‌داد حتی مسائل مربوط به فلسطین در صحن شورای امنیت مطرح و بررسی شود و پیشاپیش آن را وتو می ‌کرد،اما در این دهه شاهد کمترین طرح مسئله بحران اعراب- اسرائیل در شورای امنیت می‌باشیم.

    3- از سال 1972 تا سال 1990 یعنی تا زمان اتخاذ سیاست جدید آمریکا در شورای امنیت، در مجموع 42 مورد وتوی پیش ‌نویس طرح قطعنامه توسط اعضای دائم شورای امنیت صورت گرفت که 28 مورد آن (حدود 70 درصد) در رابطه با اعراب و اسراییل و توسط آمریکا بوده است.

    4- سال 1982 اوج حمایت آمریکا از اسرائیل در شورای امنیت می‌ باشد در این سال آمریکا 6 مورد قطعنامه در مورد محکومیت و یا اعتراض و تقبیح اسرائیل در حمله به لبنان و مسائل داخلی فلسطین را وتو کرد.همچنین در سال 1988 نیز آمریکا حمایت بی ‌دریغ خود را از اسرائیل به منصه ظهور گذاشت.این سال و اندکی پیش از آن مصادف است با شروع اولین موج انتفاضه در فلسطین.

    5- در تمام قطعنامه‌های وتو شده و یا طرحهایی که آمریکا مانع از طرح آن در صحن شورای امنیت شده است،همگی در راستای محکومیت،‌ اعتراض و یا ابراز نگرانی شورای امنیت از سیاستهای اسرائیل در فلسطین و یا کشورهای همسایه عربی بوده است.

    6- دولت آمریکا برای ممانعت از در دستور کار قرار گرفتن مسائل مربوط به اعراب و اسرائیل از دهه 90 به بعد استدلال می ‌کرد که طرح مسائل اعراب - اسرائیل در شورای امنیت به روند صلح خاورمیانه ضربه وارد خواهد کردو دو مورد مطرح شده در سال 2001 را نیز وتو کرد.

     

    قسمت آخر



    آوای 5 ... یکشنبه 85/10/24... ساعت 6:10 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

    بـا وجـود تجاوز گسترده‌ اسرائیل‌ در5 ژوئن‌ 1967 و با اینکه‌ اسرائیل‌ در رونـد ایـن‌ تجاوز، سرزمینی‌ سه‌ برابر مساحت‌ خود اسرائیل‌ را اشغال‌ کرد، و گرچه این‌ تجاوز به‌ ط‌ور گسترده ‌ای‌ از سوی‌ جامعه‌ بین‌ الملل‌ محکوم‌ شـد، و بـا هـمه‌ آنچه‌ در میثاق‌ سازمان‌ ملل‌ آمده‌ بود، این‌ مصوبه‌ بیدرنگ‌ پـس‌ از این‌ تجاوز یا حتی‌ در همان‌ ماه‌ صادر نشد.
    مصوبه‌ یاد شده‌ شش‌ ماه‌ پس‌ از تـجـاوز صـادر شد و با همه‌ این‌ تاخیر عمدی‌ در صدور این‌ مصوبه‌، در آن‌ سـخـنـی‌ از لـزوم‌ عقب نشینی فوری‌ و غیر مشروط‌ اسرائیل‌ و در ضمن‌ یک‌ مهلت‌ مـشـخـص‌ بـه‌ میان‌ نیامده‌ بود و این اسرائیل‌ را قادر ساخت‌ کرانه‌ باختری،نوار غزه و بلندیهای جولان‌ را تاکنون‌ در اشغال‌ داشته‌ باشد.
    شـواهـد دیـگـری‌ از پـیـش‌ از 1967 و پس‌ از آن‌ در دست‌ هستند، که‌ به‌ همان‌ انـدازه‌ کـه‌ اسـرائیـل‌ را مـحکوم‌ می‌کنند و سیاستهای‌ آن‌ را در سرزمینهای‌ اشـغـالی‌ نکوهش می کنند برخورد منفی‌ سازمان‌ ملل‌ متحد و ناتوانی‌ آن‌ از تحمیل‌ خـواستها و تصمیمات‌ خود بر یک‌ کشور تجاوزگر را، که‌ برای‌ مدت‌ بیش‌ از نیم‌ قـرن‌ تـا کـنـون‌ بـه‌ بـدتـرین‌ شیوه‌های‌ اشغالگری‌ می ‌پردازد، محکوم‌ می ‌کند.

    نـخـستین‌ و واپسین‌ علت‌ ناتوانی‌ سازمان‌ ملل‌ و ط‌رفداری‌ آن‌ [ از اسرائیل‌ ] و بـرخـورد مـنـفـی‌ آن‌ نسبت‌ به‌ مسئله فلسط‌ین‌ از هنگام‌ پیدایش‌ این‌ مسئله تـاکنون‌،آمریکاست‌ که‌ با همه‌ امکانات‌ و نیروی‌ مادی‌ و نظ‌امی‌ خـود و بـا‌ هـمـه‌ شـیـوه‌هـای‌ سیاسی‌ و دیپلماتیک‌ از تجاوزگری‌ و اشغالگری‌ اسـرائیـل‌ پـشتیبانی‌ کرده‌ است‌ و می‌ کند، و تلاش‌ می‌ کند سازمان‌ ملل‌ را مهار کند و آن
    را بسان یک‌ سازمان‌ ناتوان‌ و غیر بی طرف جلوه‌ دهد، و در نتیجه‌ نـقـش‌ آن‌ را مـنـتـفـی‌ کند و آن‌ را بـر آن‌ وادارد که‌ اهانتهای‌ پی ‌در پی‌ اسرائیل‌ را بر خود هموارکند.

    اسـرائیـل‌ بـه‌ سبب‌ پشتیبانی‌ نامحدود آمریکا، از اجرای‌ مصوبات‌ سازمان‌ ملل‌ خـود داری‌ کـرد و از ایـن‌ هـم‌ فـراتر رفت‌ و سازمان‌ ملل‌ رابه‌ علت مصوبات‌ مجمع‌ عمومی‌، به‌ ط‌رفداری‌ از فـلـسـط‌ینیان‌، متهم‌ کرد، و هنگامی‌ که‌ با هر گونه نـقـش‌ سـازمـان‌ مـلـل‌ در تـلاشـهایش برای‌ یافتن‌ راه‌ حلی‌ صلح ‌آمیز میان‌ کـشـورهـای‌ عربی‌ و اسرائیل‌ از 30 سال‌ پیش به این سمت مخالفت‌ کرد، در این‌ کار تا حـد اکـثـر مـمـکـن‌ پیش رفت‌.
    شاید یکی‌ از بزرگترین‌ دلایل‌ این‌ امر، مخالفت‌ اسـرائیل‌ با انعقاد نشست‌ صلح‌ مادرید در سال‌ 1991 به‌ سرپرستی‌ سازمان‌ ملل‌
    بـود، و پس‌ از آن‌ با سرپرستی‌ سازمان‌ ملل‌ بر روند امضای‌ توافقنامه‌ اسلو در سـال‌ 1993 و امـضای‌ توافقنامه‌ صلح‌ با اردن‌ در سال‌ 1994 مخالفت‌ کرد و در مـقـابـل‌، اسرائیل‌ اصرار کرد (و در این‌ کار موفق‌ شد) که‌ آمریکا سرپرستی‌ همه‌ این‌ رویدادها را به‌ عهده‌ گیرد.

    ایـنـها همه‌ در روزگاری‌ روی‌ دادند که‌ جنگ‌ سرد میان‌ ایالات‌ متحده‌ و اتحاد شـوروی‌ سابق در جریان بـود و اتحاد شوروی‌ درسازمان‌ ملل‌ نقش‌ بزرگی‌ در پشتیبانی‌ از فـلـسـط‌ینیان‌ و کشورهای‌ عربی‌ رویاروی‌ تجاوزگری‌ و اشغالگری‌ اسرائیل‌ ایفا مـی‌کـرد. ولی‌ همینکه‌ اتحاد شوروی‌ از هم گسسته شد و نیروی‌ آن‌ فروپاشید و جـایگاه‌ خود را در جهان‌ از دست‌ داد، سازمان‌ ملل‌ بیشتر به‌ ایالات‌ متحده‌ گـردن‌ نهاد و در نتیجه‌ رویکرد آن‌ علیه‌ فلسط‌ینیان‌ و کشورهای‌ عرب‌، سازگار با منافع‌ آمریکا و اسرائیل‌ در منط‌قه‌ تندتر شد.

     

    ادمه دارد



    آوای 5 ... یکشنبه 85/10/17... ساعت 5:32 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

     

     

     

     

     

    آیا می دانید؟!؟!؟!؟!؟!؟...

     

    آمریکا به طور متوسط

    روزانه 16 میلیون دلار

    به اسرائیل غاصب کمک می کند...

     

    شما چه می کنید؟؟؟؟...

     



    آوای3 ... پنج شنبه 85/10/14... ساعت 12:43 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت:

     

     محاکمه صدام در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۵ شروع شد و حدود یک سال بعد با حکم اعدام او پایان یافت.

     این حکم در پنجم نوامبر اعلام شد و در ۲۶ دسامبر پس ازتایید نهایی به حالت قابل اجرا در آمد.

    مردم عراق این روزها شادند اما ایا این شادی با وجود نظامیان امریکایی و انگلیسی پایدار خواهد بود؟

     

                                

     

    جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا روزگاری در برابر انبوه انتقاداتی که در مورد عدم موفقیت وی در یافتن تسلیحات
    کشتار جمعی در عراق می‌شد، همان تسلیحاتی که توجیه‌گر حمله به این کشور بود، گفته بود: چه کسی می‌تواند ادعا کند
    جهان بدون صدام جهان بهتر و امن‌تری نیست؟
     

    عراق بدون صدام اما در گذر زمان نه برای آمریکایی‌ها جهانی امن‌تر ساخت و نه برای شهروندان عراقی.خیزش گروه‌های

    تروریستی در کشوری فاقد دولت مرکزی نیرومند باعث شد تا عراق تبدیل به بهشت تروریست‌ها شود و جهنم و قتلگاه
    شهروندان عراقی و البته نظامیان ائتلاف. بدین ترتیب هر ماه بیش از ماه قبل قربانی می‌گرفت و رسانه‌ها به صورت
    خودکار در روزهای پایانی هر ماه یک تیتر را تکرار می کردند «خونبارترین ماه برای آمریکا‍!»
     

    صدور حکم اعدام صدام هم در شرایطی که به باور بسیاری با تعجیل فراوان و با هدف پوشاندن شکست‌های آمریکا در
    عراق و در نهایت یاری رساندن به جمهوری‌خواهان در آستانه انتخابات کنگره صورت گرفت، چندان برای جمهوری
    خواهان خوش یمن نبود و تلخ‌ترین شکست 15 سال اخیر را برای آنها رقم زد. در چنین شرایطی آیا می‌توان انتظار
    داشت اعدام صدام به بازسازی اردوگاه از هم پاشیده جمهوری‌خواهان بیانجامد و با برداشتن ننگ شکست در بازگرداندن
    آرامش به عراق، محافظه‌کاری دیگر را روانه کاخ سفید کند؟
     

    صدام اکنون به تاریخ پیوسته است و این بار بازهم بوش ابراز شادمانی کرده و

    اعدام صدام را ورود عراق به دورانی نو خوانده است. این بار ابراز شادمانی بوش

    چه هزینه‌ای را به عراقی‌ها تحمیل خواهد کرد؟

      



    آوا ... یکشنبه 85/10/10... ساعت 9:11 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: اخبار

    سـازمـان‌ مـلـل‌ متحد بی ‌درنگ‌ پس‌ از پایان‌ جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ بنیادگذاری‌ شد و چـهـار کشور پیروز در آن‌ جنگ‌: آمریکا، انگلیس،فرانسه‌ و اتحاد جـمـاهـیـر شـوروی سابق‌ میثاق‌ آن‌ را تهیه‌ کردند و هدفهای‌ آن‌ را مشخص‌ کردند و سـاخـتار آن‌ را ط‌رح‌ ریختند. کشورهای‌ یادشده‌ همراه‌ با تایوان‌ آن‌ هنگام‌ و سـپـس‌ چین‌، حق‌ عضویت‌ دائم‌ در شورای‌ امنیت‌ و حق‌ بهره‌ برداری‌ از وتو بر قـطعنـامـه‌هایی‌ را که‌ برای‌ هر کدام‌ از آنها خوشایند نبود برای‌ خود حفظ‌ کـردنـد و از این‌ راه‌ این‌ کشورها رهبری‌ عالیه‌ سازمان‌ ملل‌، و از آن‌ میان‌ هـمـه‌ جـامـعـه‌ بین‌ الملل‌ را با همه‌ مشکلات‌ و اختلافاتی‌ که‌ در آن‌ روا بود بـرای‌ خـود ثـبـت‌ کـردنـد تـا به‌ سود خود و در جهت‌ حفظ‌ منافع‌ و برآوردن‌ هـدفـهای‌ راهبردی‌ خود و همپیمانان‌ خود در آن‌ عمل‌ کنند، حتی‌ اگر این‌ کار بـه‌ زیـرپـانهاده‌ شدن‌ میثاق‌ سازمان‌ ملل‌ متحد و تعط‌یل‌ کار شورای‌ امنیت‌ و نـادیـده ‌گـرفتن‌ مصوبات‌ مجمع‌ عمومی‌، که‌ شاید با خواستهای‌ کشورهای‌ عضو در سـازمـان‌ مـلـل‌ سـازگار، ولی‌ با خواستهای‌ کشورهای‌ عضو دائم‌ شورای‌ امنیت‌ ناسازگار باشد، بینجامد.
    از هنگامی‌ که این سازمان‌ در سال‌ 1947 به‌ بـررسـی‌ مسئله فلسط‌ین‌ پرداخت‌، در مسیر حرکت خود بـدتـر از جـامـعـه‌ ملل‌ در اوایل‌ دهه‌ بیستم‌ عمل‌ کرد، و این‌ هـنگامی‌ بود که‌ در سال‌ 1947 مجمع‌ عمومی‌ آن‌ مصوبه‌ تقسیم‌ فلسط‌ین‌ را تصویب‌ کـرد و بـه‌ مـیهن ‌گزینان‌ صهیونیست‌ در فلسط‌ین‌ حق‌ برپایی‌ کشوری‌ روی‌ یک‌ دوم‌ خـاک‌ فـلسط‌ین‌ را داد و در مقابل‌ به‌ فلسط‌ینیان‌ حق‌ داد کشور خود را بر روی‌ نیمه‌ دیگر آن‌ بنیاد نهند.

    بـا آغـاز عـملیات‌ جنگی‌ در فلسط‌ین‌ در سال‌ 1948 و آشکار شدن‌ امکان‌ پیروزی‌ عـربـهـا بـر ایـن‌ مـیـهـن ‌گزینان‌، شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ متحد این‌ بار قـطعنـامـه‌هایی‌ صادر کرد که‌ در آنها نیروهای‌ عرب‌ تهدید شدند و به‌ آنها هـشـدار داده‌ شـد، و از این‌ راه‌ پذیرش‌ یک‌ متارکه‌ (متارکه‌ نخست‌) بر آنها تـحمیل‌ گردید، تا نیروهای‌ میهن ‌گزینان‌ بتوانند خود را بازسازمانی کنند و بـرای‌ رویـارویـی‌ با نیروهای‌ عرب‌ و شکست ‌دادن‌ آنها خود را مسلح‌ کنند.
    در آن‌ هـنـگـام‌، سـازمـان‌ مـلل‌ متحد و شورای‌ امنیت‌ هیچ‌ حرکتی‌ نکردند. آنها خـامـوشـی‌ گزیدند و عضویت‌ اسرائیل‌ در سازمان‌ ملل‌ را پذیرفتند، بی‌ آنکه‌ آن‌ را بـه‌ عقب نشینی‌ از سرزمینهایی‌ که‌ برای‌ کشور فلسط‌ین‌ تخصیص‌ داده‌ شده‌ بـود و آن‌ را اشـغـال‌ کـرده‌ بـودند، ملزم‌ کنند و بی‌ آن‌ که‌ تلاش‌ کنند ملت‌ فـلـسـط‌یـن‌ را قادر کنند که‌ برپایی‌ کشور خود را، که‌ مصوبه‌ تقسیم‌،آن‌ را تـایـید کرده‌ بود، اعلام‌ کنند و در نتیجه‌، مانند اسرائیل‌، به‌ عضویت‌ سازمان‌ ملل‌ در آید.
    به گزارش مهر،هـنـگـامی‌ که‌ ملت‌ فلسط‌ین‌ به‌ گروههای‌ پناهنده‌ تبدیل‌ شد،شورای‌ امنیت‌ گردهـم‌ نیامد تا حق‌ بازگشت‌ آنان‌ به‌ میهن‌ خویش‌ و برپایی‌ کشور خویش‌ را تصویب‌ کـنـد، و تـنـهـا بـدان‌ بسنده‌ کرد که‌ مجمع‌ عمومی‌ را به‌ تصویب‌ مصوبه‌ 191 وادارد و در آن‌ حـق‌ آنـان‌ بـه‌ بازگشت‌ را شناسایی‌ کند، بی‌ آن‌ که‌ اسرائیل‌ را بـدان‌ مـلزم‌ کند و این‌ مصوبه‌ هنوز گواهی‌ بر ناتوانی‌ سازمان‌ ملل‌ متحد و ط‌رفداری‌ آن‌ از اسرائیل‌ است‌.
    شـاهـد دیگر بـر ناتوانی‌ این‌ سازمان‌ و ط‌رفداری‌ پیوسته‌ آن‌ از اسرائیل‌، در قـطعـنامه‌ 242 شورای‌ امنیت‌ آشکارا دیده‌ می‌شود. این‌ قطعنامه‌ در 22 نـوامـبـر 1967 صـادر شـد و خـواسـتـار عقب نشینی نیروهای‌ اسرائیل‌ از سـرزمـیـنهایی‌ شده‌ بود که‌ اسرائیل‌ در تجاوز خود در سال‌ 1967 اشغال‌ کرده‌ بود (سینا و کرانه‌ باختری و نوار غزه‌ و بلندیهای جولان‌).

     

    این قسمت ادامه دارد

     



    آوای 5 ... شنبه 85/10/9... ساعت 12:17 صبح

                            

            775 اسراییلی تقاضای سلب هویت کرده اند...

     

     روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت فاش کرد که از آغار سال جاری (2006) تاکنون 775 اسراییلی با ارائه دادخواست، خواستار سلب هویت اسراییلی خود شده اند.

     به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از روزنامه صهیونیستی " یدیعوت آحارنوت" ، وزارت داخلی اسراییل در گزارشی اعلام کرد که از آغاز سال 2006 تاکنون، 775 اسراییلی با دریافت تابعیت شهروندی کشورهای دیگر، دادخواست سلب هویت خود را ارائه دادند.

     برخی از کارشناسان، این اقدام صهیونیستها را ناشی از نبود امنیت داخلی ، امکانات رفاهی و نیز ناهنجاریهای اجتماعی در سرزمینهای اشغالی فلسطین می دانند.

     به گزارش منابع خبری، علاوه بر اینکه میزان مهاجرت معکوس یهودیان در سرزمینهای اشغالی فلسطین رو به افزایش است همچنین هر ساله تعداد زیادی از یهودیان نیز به دلیل نبود امکانات رفاهی و نیز نبود امنیت در این مناطق، به کشورهای دیگر از جمله استرالیا، نیوزیلند، کانادا و فرانسه مهاجرت می کنند.

     به گزارش این منابع، هر ساله دست کم 90 اسراییلی نیز سرزمینهای اشغالی را به مقصد آمریکا ترک می کنند.

     بر اساس گزارش کمیته مرکزی آمار اسرائیل ، از سال گذشته(2005) تاکنون بیش از بیست و پنج هزار اسرائیلی از سرزمینهای فلسطین اشغالی به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند و این در حالی است که این نسبت در مقایسه با دو سال گذشته دست کم شش هزار نفر افزایش داشته است.

     نتایج تحقیقاتی " اریک جولد " و" عامر مؤاب " از اساتید دانشگاه اسرائیل نیز نشان می دهد که درحال حاضر هفتصد و پنجاه هزار نفر ازصهیونیستها با مهاجرت از سرزمینهای اشغالی ، در کشورهای غربی به سر می برند.

     بر پایه گزارش کمیته مرکزی آمار رژیم صهیونیستی، نخبگان بیشترین قشر مهاجردر سرزمینهای اشغالی را تشکیل می دهند.

     

                                                     

     

     

     



    آوا ... پنج شنبه 85/10/7... ساعت 7:50 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: اخبار

    <      1   2   3   4      >
    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید د?روز: 6
    کل بازدید :85148

    >>اوقات شرعی <<

    >> حرف ما<<
    زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ
    مدیر وبلاگ : آوا[36]
    نویسندگان وبلاگ :
    آوای2
    آوای2 (@)[0]

    آوای3
    آوای3 (@)[4]

    آوای 4
    آوای 4[0]
    آوای 5
    آوای 5 (@)[28]


    امام فقید و اندیشور فرزانه ی ما فرموده اند : « اسلام چیزی است که از خدا آمده است و باید حفظ بشود و اگر خدای نخواسته این پیروزی که دنبال این انقلاب به دست آمده است به واسطه سستی ما, به واسطه ضعف تبلیغ ما, به واسطه ضعف حضور, ملت ما به شکست (خدای نخواسته) برسد بدانید که اسلام تا قرن ها دیگر نمی تواند سربلند کند. تکلیف بزرگی است و همه باید این تکلیف بزرگ را بپذیریم»------------- سه باید امام را همیشه بیاد داشته باشیم : 1. انقلاب باید پیروز شود. 2.خرمشهر باید آزاد شود.3.اسرائیل باید نابود گردد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1385 - جمعیت سبز سرخ

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>با ما همراه باشید<<
     

    >>طراح قالب<<